Wie ben ik?

Ik ben Renske de Jong. In april 2000 ben ik afgestudeerd van de PABO. Ik werk met veel plezier en toewijding in het basisonderwijs. Ik heb zowel ervaring binnen het reguliere basisonderwijs als in het jenaplan(basis)onderwijs. Er zijn meerdere wegen naar Rome, maar het Jenaplanonderwijs heeft toch wel mijn hart gestolen.

In die jaren heb ik verschillende rollen vervuld: van leerkracht en stamgroepleider tot schoolcoördinator, VVE-coördinator, intern begeleider en kwaliteitscoördinator. Elke functie heeft mijn blik op onderwijs verdiept en mijn passie voor samenwerking en ontwikkeling versterkt. Ik ben ook altijd blijven doorleren. Naast de PABO heb ik nog Pedagogiek gestudeerd, MIMA en de Master Educational Needs (EN).
Momenteel combineer ik een parttimebaan op een Jenaplanschool in Nijmegen met mijn werk als trainer en onderwijsadviseur.
Die combinatie maakt mijn werk uniek: doordat ik zelf nog midden in de praktijk sta, sluiten mijn trainingen en begeleiding nauw aan bij de dagelijkse realiteit van het onderwijs. Ik weet wat er speelt op de werkvloer en denk graag praktisch en oplossingsgericht mee.

Al enkele jaren begeleid ik, met name Jenaplanscholen, door het hele land. Ik vind het inspirerend om samen met teams te werken aan krachtig, betekenisvol onderwijs dat past bij de visie van de school en hun dagelijkse praktijk.

Wat mij kenmerkt?
Ik ben open, betrokken en bevlogen. Ik geloof in een goede balans tussen pedagogiek en didactiek, en werk met aandacht voor zowel de inhoud van het onderwijs als voor de mensen die sterk onderwijs mogelijk maken. Als verbinder zoek ik altijd naar samenwerking, draagvlak en groei — met hart voor het kind én het team.